S-Works Tarmac je sice optimální volba pro vítězství v závodech Grand Tour, ale přiznejme si, většina z nás na jihu Francie letos soutěžit nebude. Pokud ovšem chcete dopřávat těžké chvilky konkurenci na tréninku a v lokálních závodech, nový Tarmac Expert se vám bude velice zamlouvat.
Abychom srazili hmotnost na 950 gramů, využili při vývoji pokročilý software, původně z leteckého průmyslu. S jeho pomocí jsme opět zdokonalili konstrukci a vrstvení nového karbonu FACT 10r. Díky kombinaci nových postupů a materiálů - optimalizace materiálů, výrobních postupů, vrstvení karbonu apod. jsme dokázali rám odlehčit o téměř 200 gramů. A úspora hmotnosti 20 % už zavání novým osobním rekordem v nejbližším stoupání.
Při vývoji jsme dále zdokonalili naši technologii Rider-First Engineered™, takže nový Tarmac je tuhý/poddajný přesně tam, kde má být. Změny se dotkly také geometrie. Na základě sběru dat ze systému Retül a podnětu od profesionálních jezdců, jsme vytvořili geometrie, která kombinuje hbité řízení a krátký rozvor pro okamžitou odezvu na šlápnutí do pedálů a optimální přesnost wattů od nohou na asfalt.
Tuhost rám je důležitá, ale stejně tak poddajnost ve správných místech pro zlepšení jízdních kvalit. Proto má nový Tarmac sedlovku, která je v horních 120mm, které nejsou upnuté do rámu, poddajnější. Dále jsme změnili tvarování sedlových vzpěr a snížili místo napojení na sedlovou trubku, pod úroveň horní rámové trubky. Zvětšili jsme i průchodnost zadní stavbu a to až pro 30mm pláště (nebo 28mm Turbo Cotton na ráfku Roval SLX 24. Tím pádem můžete v širších pláštích vozit nižší tlaky, což, poněkud překvapivě, snižuje valivý odpor, zvyšuje trakci a v neposlední řadě navyšuje pohodlí. I přes všechny tyto vylepšení zůstává Tarmac závodním silničním kolem, jen trochu pohodlnějším. Až pojedete příští celodenní švih, budete za tato vylepšení rádi.
Aerodynamika. Ani na tu jsme nezapomněli. Vždyť od profesionálních stájí jako Bora-Hansgrohe Team Quick Step Floors neustále slýcháme požadavku na ještě lepší aerodynamiku každého komponentu. Cílem tedy bylo zjistit, jak můžeme dále vylepšit aerodynamiku Tarmacu, aniž bychom změnili jeho charakter. Během 6ti měsíčního intenzivního výzkumu jsou objevili 3 oblasti s největším dopadem a výsledkem je - nový tvar vidlice, níže umístěné sedlové vzpěry s aerodynamicky tvarovanými trubkami a sedlovka + sedlovka trubka s průřezem do tvaru D. Výsledek v číslech? Kolo, které je o cca. 45 vteřin rychlejší na 40km trati v porovnání s ostatním top modely konkurenčních značek. Je to rychlost, kterou ucítíte, když nastoupíte pelotonu.
Tarmac Expert je připravený závodit už v sériové podobě - sada Shimano Ultegra 8000, hliníkové ráfky Roval SLX 24 zapletené do nábojů DT Swiss, naše nejrychlejší pláště S-Works Turbo 26mm a sedlo Toupé Expert Gel.
RÁM
|
Specialized Tarmac SL6, FACT 10r carbon, Rider-First Engineered™, OSBB, clean routing, internally integrated seat clamp, 130mm rear spacing |
---|---|
VIDLICE | S-Works FACT carbon |
PŘEDNÍ KOLO | Roval SLX 24 Rims, DT Swiss 350 hubs, DT Swiss Competition spokes, 20h |
ZADNÍ KOLO | Roval SLX 24 Rims, DT Swiss 350 hubs, DT Swiss Competition spokes, 24h |
DUŠE | 66mm alloy tubeless valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×26mm |
ZADNÍ PLÁŠŤ | S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×26mm |
KLIKY | Shimano Ultegra R8000 |
PŘEVODNÍKY | 52/36T |
STŘED | Praxis BB30 w/ Shimano conversion adaptor |
ŘAZENÍ | Shimano Ultegra 8000, 11-speed |
PŘESMYKAČ | Shimano Ultegra 8000, braze-on |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano Ultegra 8000, 11-speed |
KAZETA | Shimano Ultegra 8000,11-speed, 11–30t |
ŘETĚZ | Shimano Ultegra, 11-speed |
PŘEDNÍ BRZDA | Shimano Ultegra 8010 direct mount |
ZADNÍ BRZDA | Shimano Ultegra 8010 direct mount |
ŘÍDÍTKA | Specialized Expert Shallow Drop, alloy, 123×75mm |
OMOTÁVKA | S-Wrap w/ Sticky gel |
PŘEDSTAVEC | Specialized Pro SL, alloy, 4-bolt |
SEDLO | Toupe Expert Gel, 143mm, hollow titanium rails, Adaptive Edge |
SEDLOVKA | S-Works FACT Carbon Tarmac seatpost, 20mm offset |
OBJÍMKA | Tarmac SL6 clamp assembly |
PEDÁLY | Nylon, 105×78×28mm, loose balls w/ reflectorspara |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde