The new Turbo Tero is an electric mountain bike equipped for everyday rides. A mountain bike that you can commute on. A commuter you can take touring. A touring bike that you can haul freight with. Whatever you need it to be, for wherever you want to go. A true do-it-all superhero, Tero combines adaptable utility with World Champion mountain bike DNA and category-leading electric pedal assist.
Tero’s strengths are the fusion of power, confidence, and versatility. Developed in concert together, these attributes result in a strong, efficient, adaptable bike that is a joy to ride everywhere, from city streets to backcountry trails.
RÁM
|
E5 Aluminum, bottom bracket motor mount, fully integrated &lockable downtube battery, internal cable routing, lock and front rack mount |
---|---|
VIDLICE | Rockshox Recon Silver RL, 110mm travel, Motion-Control |
OMOTÁVKA | Specialized Trail Grips, Lock-on |
PŘEDSTAVEC | Stout 3D-forged alloy, 31.8mm, 6-degree rise |
ŘÍDÍTKA | Specialized Trail, 6061 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 27mm rise, 31.8mm clamp, S 720mm, M-XL 750mm |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM G2 RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm |
ZADNÍ BRZDA | SRAM G2 RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 180mm |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM GX, long cage, 11-speed |
ŘADÍCÍ PÁČKY | SRAM S700, single-click lever |
ŘETĚZ | KMC e11T, 11-speed w/ Missing Link™ |
KAZETA | SRAM PG-1130, 11-speed, 11–42t |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | Custom alloy forged crankarms |
PŘEVODNÍKY | Praxis, 36T, 104BCD |
Pedals | Specialized platform pedal |
RÁFKY | Stout XC 29, 25mm internal width, disc-specific |
PŘENÍ NÁBOJ | Specialized alloy front hub disc, sealed cardridge bearings, 6-bolt, 15×110mm thru-axle, 32h |
ZADNÍ NÁBOJ | Specialized alloy rear hub disc, sealed cardridge bearings, 6-bolt, 12×148mm thru-axle, 32h |
PAPRSKY | DT Swiss Industry |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Ground Control, 2Bliss Ready, 29×2.35" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Ground Control, 2Bliss Ready, 29×2.35" |
DUŠE | Presta, 48mm valve |
SEDLO | Rivo Sport, steel rails, 155mm |
SEDLOVKA | : TranzX Dropper, 30.9mm, S: 100mm, M-XL: 120mm |
OBJÍMKA SEDLOVKY | Specialized Alloy, 34.9mm |
MOTOR | Specialized 2.2, 90Nm torque, custom tuned motor, 250W nominal |
DÁLKOVÉ OVLÁDÁNÍ | MasterMind TCD, w/handlebar remote, built-in anti-theft feature, Bluetooth® connectivity, customizable display pages |
BATERIE | Specialized U2–710, alloy casing, state of charge display, 710Wh |
NABÍJEČKA | Custom charger, 42V4A w/ Rosenberger plug, 230V |
KABELÁŽ | Custom wire harness |
Bell | Simple bell |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde