Kolo Venge ViAS Pro Disc je postaveno pouze pro čistou rychlost. Každý aspekt designu byl podroben zkoumání a výsledkem je kolo se špičkovým brzdným výkonem. Při srovnávací testovací jízdě na 40 km najelo proti kolu Tarmac 116 vteřin.
S pomocí našeho aerodynamického tunelu jsme každou trubku, každou hranu nebo jiný konstrukční prvek vyrobili s jedním jediným cílem – a tím je rychlost. Kolo bylo zkonstruováno s využitím technologie Rider-First Engineered™, abychom zajistili, že všechny velikosti rámů budou mít stejné jízdní charakteristiky a navíc jsme, ve srovnání s naším modelem Tarmac, zvýšili tuhost přední část kola o 30%.
Jedna z nejzajímavějších částí tohoto kola je jeho kokpit ViAS. Vzhledem k tomu, že kokpit čelí větru jako jedna z prvních částí kola, dospěli jsme k názoru, že představec a řídítka kladou příliš velký aerodynamický odpor. Abychom našli co nejlepší řešení této situace a zároveň dosáhli co nejlepšího propojení s rámem, zkonstruovali jsme představec s negativním úhlem 17 stupňů. Jezdci většinou nejsou dostatečně flexibilní, aby mohli jezdit v tak agresivní pozici, takže jsme zkonstruovali řídítka Aerofly, která mají pozitivní stoupání, které kopíruje Vaši nejefektivnější pozici. Výsledkem této snahy je kolo, jehož lanka téměř nejsou vidět.
Samozřejmě, že integrace kotoučů u brzdného systému změnila hru, protože brzdy s touto technologií jsou schopné dodat suverénní brzdný výkon bez jakýchkoliv kompromisů v oblasti aerodynamiky, a Vy tak získáte výkonné brzdy, aniž byste museli něco obětovat. Navíc je kolo osazeno spolehlivým 11ti rychlostním řazením Shimano Dura Ace a koly CL 64, které ještě zvyšují celkový výkon tohoto závodního stroje. Takže až dojde na závěrečný spurt v cíli, Venge odmítne prohrát.
RÁM
|
FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, Win Tunnel Engineered, internal cable routing, 12×142mm thru-axle, carbon OSBB, flat disc mount |
---|---|
VIDLICE | S-Works FACT 11r carbon, full monocoque |
PŘEDNÍ KOLO | Roval CL 64 Disc rim, Roval AFD1, Centerlock, 21h |
ZADNÍ KOLO | Roval CL 64 Disc rim, Roval AFD2, Centerlock, DT Swiss 240 internals, 11-speed, 12×142mm thru-axle, 24h |
DUŠE | 700×18/25mm, 80mm Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×26mm |
ZADNÍ PLÁŠŤ | S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700×26mm |
KLIKY | S-Works carbon fiber, alloy spider |
PŘEVODNÍKY | 52/36T |
STŘED | Praxis 6806 bearings |
ŘAZENÍ | Shimano Dura-Ace Disc 9120 |
PŘESMYKAČ | Shimano Dura-Ace 9100, braze-on |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano Dura-Ace 9100, 11-speed |
KAZETA | Shimano Dura-Ace 9100, 11-speed, 11–30t |
ŘETĚZ | Shimano Dura-Ace,11-speed |
ŘÍDÍTKA | S-Works Aerofly |
OMOTÁVKA | S-Wrap w/ Sticky gel |
PŘEDSTAVEC | Specialized Pro SL, alloy, 4-bolt |
SEDLO | Power Expert, 143mm, nylon base, synthetic leather, hollow titanium rails |
SEDLOVKA | Specialized Venge Aero seatpost, FACT carbon |
OBJÍMKA | Specialized Venge assembly |
PEDÁLY | Nylon, 105×78×28mm, loose balls w/ reflectors |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde