Pojmenování Madone je od počátků spojeno s nejvyšší třídou závodních silničních kol. Jsou to špičková kola, která vítězila nejen na Tour de France, ale i v množství dalších prestižních závodů. Nejnovější generace kol řady Madone se prezentuje aerodynamickým KVF rámem s integrovanými brzdami a představuje nejrychlější a technicky nejpokročilejší kolo na trhu.
NEJLEPŠÍ ZÁVODNÍ KOLO
Madone je nejzávodnější řadou silničních kol značky TREK. Každá jednotlivá generace kola Madone byla naprosto jedinečná. Nejnovější rám Madone vychází z mnohaletého vývoje a testování a představuje to nejlepší, co kdy TREK v silničních kolech představil. Na vývoji se podíleli nejlepší testovací jezdci v čele se závodníky týmu TREK Factory Racing. Žádné jiné kolo vám nenabídne tak dokonalé spojení rychlosti, pohodlí a aerodynamiky jako nový TREK Madone
ISO SPEED
U silničních kol se v posledních letech stále dostává do popředí zájmu i pohodlí jezdce. Při dlouhých etapách stráví jezdci v sedle mnoho hodin a mnohdy i několik týdnů v kuse. Nový model Madone dostává pružící prvek IsoSpeed, který radikálně eliminuje vibrace a díky tomu je jízda pohodlnější. IsoSpeed na kolech řady Madone je navržen více do závodního pojetí silniční cyklistiky tak, aby dokonale splňoval požadavky závodně laděných jezdců.
INTEGRACE
Nová řada TREK Madone představuje novou úroveň integrace. Rám Madone byl navržen jako funkční celek, který funguje ve 100% spojení spolu s ostatními komponenty. Zcela unikátní integrovaná řidítka jsou určena pro použití brzd s kompletním vnitřním vedením lanek. Žádné jiný rám není dotažen k dokonalosti tak jako nový TREK Madone.
VECTOR WINGS
Prvkem, který zaujme hned na první pohled, jsou aerodynamická křidélka Aero Wings. Tento prvek je nezbytný pro to, aby přední integrovaná brzda byla zcela ukrytá uvnitř vidlice. Při jízdě jsou křidélka Aero Wings uzavřená a zlepšují aerodynamiku kola. Při potřebě zatáčení se křidélka sami otevírají dle potřeby a výsledkem je naprosto jedinečný a skvěle funkční prvek rámu Madone.
Technologie:
Madone Isospeed: Pro úspěch v závodě je rozhodujících hned několik faktorů. TREK se u svých vrcholných modelů zaměřuje na každý jednotlivý detail a pohodlí je jedním z nich. Nová generace Madone přichází s pružícím prvkem IsoSpeed, který známe již z pohodlných silničních kol Domane. Zde je ovšem IsoSpeed integrovaný uvnitř rámu a využívá zároveň tužšího nastavení tak, aby dokonale odpovídal závodní charakteristice řady Madone.
Aero Combo řidítka: Speciálně pro novou řadu kol Madone byla navržena jedinečná kombo řidítka a představec, která jsou nyní vyrobena z jednoho kusu karbonu. Vynikají skvělou tuhostí a minimální hmotností. Důkazem toho, že inženýři mysleli na každý detail, je integrovaný úchyt Blendr. Ten umožňuje montáž cyklocomputerů (Garmin, Bontrager, SRM) a dalšího příslušenství jako je osvětlení nebo kamera.
Vector Wings: Nový rám Madone využívá 100% vnitřního vedení a integrace brzd. Proto, aby rám i přesto zůstal maximálně aerodynamicky efektivní, jsou na něm použita speciální aero křidélka Vector Wings. Při běžné jízdě jsou tato křidélka uzavřená, ale v případě potřeby ostřejšího zatáčení se otevřou. Umožní tak optimální funkci brzd a ještě více zdokonalují aerodynamiku.
Mikrostavitelná sedlovka: Pro novým rám Madone byla navržena i nová plochá aero sedlovka. Ta umožňuje velký rozsah nastavení posedu a je dodávána ve dvou délkách, vždy se dvěma offsety (5 nebo 25 mm). Je možné použít jak klasické kulaté, tak se speciální úchytem, i oválné karbonové vzpěry sedla. Vzhledem k plochému tvaru je k sedlovce dodáván i úchyt na zadní světlo Bontrager Flare R (k dostání u prodejců doplňků Bontrager), které používají pro svou bezpečnost i jezdci týmu TREK Factory Racing.
Control Center: Vnitřní vedení lanek (případně kabelů a baterie elektrické sady) bylo dříve dost komplikované. U nové řady Madone se poprvé setkáváme s Control Center. Tato jednotka umístěná na dolní rámové trubce je dodávána buď pro elektronické, nebo mechanické sady. V případě mechanické sady se zde nachází doraz lanek, který umožňuje seřízení přesmykače. U elektrických sad zde pak najdeme uchycení baterie a kontrolní jednotky, která se dříve nacházela pod představcem. Nyní je vše integrováno uvnitř nového rámu Madone.
Integrované brzdy: Jedinečný design nového rámu Madone potvrzují zcela nové integrované brzdy. Ty byly navrženy přímo vývojovým oddělením značky TREK a jejich hlavní výhodou oproti konkurenci je především jejich skvělá účinnost za každých podmínek. Jsou uzpůsobeny pro použití jak klasických, tak i moderních širokých karbonových ráfků. Tvar brzd je navržen tak, aby zcela dokonale navazoval na rám Madone a tvořil s ním jeden dokonalý celek.
Rám | 600 Series OCLV Carbon, KVF (Kammtail Virtual Foil) tube shape, Madone IsoSpeed, Micro-adjust seatmast, E2 tapered head tube, BB90, invisible cable routing, control center, precision water bottle placement, Aero 3S chain keeper, DuoTrap S compatible |
---|---|
Vidlice | Madone KVF full carbon, carbon E2 tapered steerer, carbon dropouts, integrated brake and stem |
Kola | Vision Metron 40 LTD |
Pláště | Bontrager R3 Hard-Case Lite, 120tpi, aramid bead, 700×25c |
Řazení | Shimano Ultegra Di2, 11 speed |
Přesmykač | Shimano Ultegra Di2, braze-on |
Přehazovačka | Shimano Ultegra Di2 |
Kliky | Shimano Ultegra, 50/34 (compact) |
Šlapací střed | BB90 |
Kazeta | Shimano Ultegra, 11–28, 11 speed |
Řetěz | Shimano Ultegra |
Sedlo | Bontrager Montrose Pro, carbon rails |
Sedlovka | Madone Micro-adjust carbon seatmast cap, 25mm offset |
Řidítka | Madone Integrated Bar/Stem, KVF Profile, invisible cable routing, OCLV Carbon, VR-CF |
Představec | Madone XXX Integrated bar/stem, OCLV Carbon, 7 degree, aero top cap pocket, w/computer & light mounts |
Hlavové složení | Madone integrated, stainless cartridge bearings, sealed, 1–3/8" top, 1.5" bottom |
Brzdy | Madone aero, integrated |
Hmotnost | 56cm – 7.45 kg / 16.42 lbs |
Firma TREK sídlí ve městě Waterloo ve státě Wisconsin (USA). Rodinný podnik založil Richard Burke v roce 1976, kdy začínal v malé továrně s výrobou ocelových jízdních kol a s pouhými pěti zaměstnanci. Během několika málo let firma zachytila trendy v oblasti jízdních kol a stále se rozrůstala. Začátkem devadesátých let začala vyrábět kola z tehdy nového materiálu – karbonu. V současné době firma TREK určuje trendy, kterými se ubírá vývoj v oblasti jízdních kol a je také považována za lídra v oblasti zpracování karbonu. Její vlastní technologie zpracování nazývaná OCLV, je s mnoha inovacemi aplikována ve výrobě již více než 18 let.
Kola TREK slavila úspěchy na velkých světových závodech a jsou s nimi spojena jména jako Lance Armstrong, Alberto Contador, Chris Lieto, Roland Green, Chris Eatough, Andrew Shandro nebo Travis Brown. V sezóně 2011 došlo ke spojení sil se značkou Gary Fisher. Tento duchovní otec horských kol nabízí své modely v TREK Gary Fisher Collection.
TREK to je prémiová značka, na kterou se můžete vždy spolehnout. Důkazem toho je doživotní záruka na rám kola.