All-mountain jízda se dělí mezi stoupání a klesání a tak skutečné all-mountain kolo musí zvládnout oboje. A když přijde na rychlý a vyrovnaný výkon, je těžké porazit naše Enduro FSR Elite 29. Jeho rám nabízí konstrukci ze slitiny M5 a je vyroben pro naši geometrii 29. Podobně, rám dostal prostornou horní trubku, ale nejkratší možnou řetězovou vzpěru, nízkou středovou a volnou hlavovou trubku - to vše pro dokonalé spojení charakteristik pro stoupání a klesání. Toto Enduro také poskytuje dostatek zdvihu, 155mm vpředu a 160mm vzadu, pro lepší kontrolu nad malými nerovnostmi i velkými nárazy. Co se týká osazení, zvolili jsme spolehlivý výkon, přidali vidlici RockShox Pike RC 29 a zakázkový zadní tlumič Monarch Plus pro nejlepší plynulé nastavení tlumení, jednopřevodník SRAM X1 s širokou škálou rychlostí a teleskopickou sedlovku Command Post IRcc s až 10 polohami. Celkově, toto Enduro je vším co potřebujete, abyste si poradili s kopcem - rychle.
RÁM
|
M5 alloy, 29 geometry, tapered head tube, PF30 BB, ISCG '05 mount, internal Command Post BlackLite routing, 142mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, removable Taco Blade, 155mm travel |
---|---|
ZADNÍ TLUMIČ | Custom RockShox Monarch Plus, AUTOSAG, 3-position compression adjust, rebound adjust, 215.9×57.2mm |
VIDLICE | RockShox Pike RC 29, Solo Air spring, 160mm travel, compression adjust, rebound adjust, tapered steerer, 46mm offset, 15mm Maxle Ultimate thru-axle |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | Hella Flush, 1–1/8" and 1–1/2" threadless, Campy style upper w/ 1–1/2" lower, cartridge bearings |
PŘEDSTAVEC | Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
ŘÍDÍTKA | Specialized, 7050 alloy, 8-backsweep, 6-upsweep, 10mm rise, 780mm, 31.8mm |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, light lock-on, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Guide R, metallic pads, 200mm Centerline rotor |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Guide R, metallic pads, 180mm Centerline rotor |
BRZDOVÉ PÁKY | SRAM Guide R, alloy lever, reach adjust |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM X1, 11-speed, alloy cage |
ŘAZENÍ | SRAM X1, 11-speed, trigger |
KAZETA | SRAM XG-1175, 11-speed, 10–42t |
ŘETĚZ | KMC X11L, 11-speed, w/ reusable MissingLink |
KLIKY | SRAM GX-1000, 11-speed, PF30, 28T X-Sync ring, 94mm BCD spider |
STŘED | SRAM, PF30, OS press-in bearings, sealed cartridge |
PEDÁLY | Nylon, CEN std., w/ toe clips |
RÁFKY | Roval 29, alloy, 29mm inner width, 24/28h |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Specialized, Hi Lo disc, sealed cartridge bearings, 15mm thru-axle, 32h |
ZADNÍ NÁBOJ | Specialized, Hi Lo disc, 4× sealed cartridge bearings, 12mm thru-axle, 28h |
VÝPLET | DT Swiss Industry, stainless |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Specialized Butcher Control, 60TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 29×2.3" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Specialized Slaughter Control, 60TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 29×2.3" |
DUŠE | Standard, Presta valve |
SEDLO | Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
SEDLOVKA | : Command Post IRcc, cruiser control technology, micro-adjust height adjustable, alien head design, bottom mount cable routing, remote adjust SRL lever, 30.9mm, S: 100mm travel, M/L/XL: 125mm |
OBJÍMKA | Specialized, 7050 alloy, single bolt, 34.9mm |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde