Rychlá, rovná, rozhrkaná, technická, rozbitá a těžká - je jedno jaká je trať, protože nový S-Works Epic se SRAM XX1 Eagle si poradí se vším a dostane vás na nejvyšší stupně vítězů. Úplně nové pojetí, které je zatraceně rychlé.
Závodní tratě se za poslední roky hodně změnily. Jsou mnohem více technické, prudší a jednoduše je to větší výzva je zvládnout. Nicméně, než abychom se z toho jen třásli, rozhodli jsme se tomu jít naproti a chopili jsme se příležitosti. Udělali jsme si souhrn částí, které ovlivňují ovládání kola, jako je úhel hlavové trubky, reach, stack, délka řetězové vzpěry, postavení vidlice atp. a snažili se to celé přehodnotit. Zvýšením hodnoty délky reach bude kolo stabilnější ve vyšších rychlostech a zásadně pohodlnější při jízdě. Sedlovka? Průměr 30.9 mm. Úhel hlavovky? Trošku jsme ho podkopli, ale jen tak, abychom nezhoršili vlastnosti ovládání. Vidlice s offsetem 42 mm pro hravé otáčení v utažených zatáčkách.
Dále je tu nová verze technologie Brain, Brain 2.0. Brain změnil pohled na svět tlumičů a to jak na jeho výhody, tak i efektivitu. A je to skvělé. Skutečný vůdce z hlediska inovací a vývoji tlumičů, nicméně i tak jsme věděli, že je vždy co zlepšovat. Jednoduchá fyzika nám pověděla, že posunutím Brainu směrem k zadní ose bude fungovat citlivěji. A po nespočtu hodin strávených s týmem RockShox jsme přišli s více než obyčejným upgradem. Je úplně nový. Nyní reaguje hladce na každý zpětný ráz od výmolů a jiných překážek. Funguje více plynuleji a má integrované hadice v tlumícím systému. To zlepšuje průtok oleje a vytváří skvělý balíček toho nejlepšího na trhu.
Nový Epic přináší také zásadní posun v oblasti pevnosti. Technologie Rider-First Engineered™ rozmisťuje trubky a určuje velikosti karbonových plátů na správná místa tak, aby byla pevnost rámu vyšší především v přední části, což zvyšuje kvalitu jízdy a kontrolu nad ní. Každá velikost rámu má specificky dlouhé trubky, které vedou k lepší pevnosti a dělají z tohoto kola to nejlepší, co jsme kdy vyrobili, bez ohledu na velikost rámu.
To vše je pěkné, ale možná se ptáte: "Co hmotnost?" Jsme rádi z a tuto otázku. S cílem udělat z Epica nejrychlejší kolo jde ruku v ruce i priorita ohledně hmotnosti. Začali jsme s efektivním uspořádáním rámu a tvaru trubek, které obsahují čisté vedení kabelů, dále pak integrované kanály vedoucí skrz systém tlumení, udělali jsme rovné trubky s menšími křivkami a optimalizovali torzní profily. A pokud vás to zajímá, tato úspora hmotnosti činí téměř 350 gramů.
S-Works Epic není postaven na ničem jiném, než vidlici RockShox SID World Cup, 12ti stupňovém řazení SRAM XX1 Eagle, silné brzdy SRAM Level Ultimate a ručně zaplétaných zapletených karbonových kolech Roval Control SL.
RÁM
|
S-Works FACT 12m, XC Geometry, threaded BB, 12×148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel |
---|---|
VIDLICE | RockShox SID WC Brain 29, Top-Adjust Brain Fade Adjust, Solo Air, tapered carbon crown/steerer, 15×110mm Maxle® Stealth thru-axle, 100mm of travel, 42mm offset |
ZADNÍ TLUMIČ | RockShox/Specialized Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51×257mm |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Roval Control SL, sealed cartridge bearings, 15mm thru-axle, 110mm spacing, 24h |
ZADNÍ NÁBOJ | Roval Control SL, DT Swiss Star Ratchet, 54t engagement, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h |
VÝPLET | DT Swiss Competition Race |
RÁFKY | Roval Control SL, hookless carbon, 25mm internal width, tubeless-ready, hand-built |
DUŠE | 29×1.75/2.4", 60mm Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.3" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 × 2.1" |
KLIKY | SRAM XX1 Eagle, Boost™ 148, 170/175mm crankarm, 24mm spindle |
PŘEVODNÍKY | Alloy Eagle 32T |
STŘED | SRAM GXP |
ŘAZENÍ | SRAM XX1 Eagle, trigger, 12-speed |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM XX1 Eagle™, 12-speed |
KAZETA | SRAM 1295 Eagle, 12-speed, 10–50t |
ŘETĚZ | SRAM XX1 Eagle, 12-speed w/ PowerLock |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Level Ultimate, hydraulic disc, carbon lever, titanium hardware, organic pads, 160/180mm rotor |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Level Ultimate, hydraulic disc, carbon lever, titanium hardware, organic pads, 160mm rotor |
ŘÍDÍTKA | S-Works Carbon Mini Rise, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 10mm rise, 720mm, 31.8mm |
GRIPY | : Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness |
PŘEDSTAVEC | S-Works SL, alloy, titanium bolts, 6-degree rise |
SEDLO | Body Geometry S-Works Phenom, carbon rails, 143mm |
SEDLOVKA | S-Works FACT carbon, 10mm setback, 30.9mm |
OBJÍMKA | Specialized Alloy 34.9mm, Ti bolt |
PEDÁLY | Specialized Platform, 9/16" spindle |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde