Širší pláště o rozměru 27,5+ usnadní Vaši jízdu po horším povrchu(např. sníh nebo písek) a dopřejí Vám mnohem větší komfort v sedle.
Pokud je rychlost číslo jedna na vašem listu přání, pak není nic lepšího, než dámské Turbo Levo FSR Short Travel 6Fattie. Je to zábavný, efektivní a rychlý ďáblík.
Pro začátek, toto kolo žije z filozofie, že širší pláště vedou k větším rychlostem. Může to znít jako klam, ale stačí jedna jízda a pochopíte. Systém zapletených kol 6Fattie má lepší trakci, je plynulejší a s tím souvisí i lepší ovladatelnost kola a to bez jakékoli obětování se při výjezdech. Zkrátka super trailový stroj. Samozřejmě nechybí ani vlastnosti, které dodají šikovnost a rychlost, jaká je u našich dámských kol známá - schopná geometrie, značně krátké řetězové vzpěry pro hravé ovládání a nízký střed, abyste byli jako přilepeni k trailu.
K tomu se přidává efektivní a výkonná Technologie Turbo, která spojuje baterii a nový motor Turbo 1.3 s rámem ze slitiny M5. Tento nový motor dodává o 15 % více síly, než předchozí verze. Což zvyšuje jeho účinnost zatímco ladění motoru Rx Trail Tune je hladší a díky tomu vám přidá potřebnou přidanou energii do pedálů, aby bylo i to nejprudší stoupání na trailech zvládnutelné. Výkon je samozřejmě plně nastavitelný, aby šetřil energii. Tento motor je jediný na trhu, jehož záběr do pedálu má okamžitý efekt, takže se vám dostane potřebné energie přesně v moment, kdy to potřebujete a to včetně konzistentního točivého momentu v celém rozsahu kadence šlapání.
Baterie je, jak se sami přesvědčíte, dokonale zabudována do spodní trubky a přitom se dá snadno vyjmout, když ji chcete vyměnit nebo nabít. Má dlouhou životnost, aby zvládla dlouhé tratě a navíc je, společně s motorem, v konstrukci strategicky umístěna pro dokonalé vyvážení rámu. K tomu všemu přidejte aplikaci Mission Control pro dokonalé ovládání Technologie Turbo, integrovaný Trail Display zobrazující všechny potřebné údaje o jízdě a Trailové dálkové ovládání, díky kterému můžete snadno přepínat mezi jednotlivými úrovněmi bez toho, aniž byste museli sundat ruce z řídítek, dále nebude chybět powermetr, který ukazuje kolik síly do šlapání dáváte vy a kolik motor samotný.
Tato verze je osazena vidlicí RockShox Reba RL se zdvihem 120mm, brzdami SRAM Level T a jedno-převodníkovou sadou řazení SRAM GX/NX. Velký význam mají pak komponenty, které jsou hlavními kontaktními body. Ty jsou zvoleny specificky pro dámy, pro zajištění potřebného komfortu i při dlouhé jízdě.
RÁM | Specialized M5 Premium Aluminum, 6Fattie/29 Women's Trail Geometry, integrated down tube battery, enclosed internal cable and Command Post IR routing, 148mm spacing, fully sealed cartridge bearings, 120mm of travel |
---|---|
VIDLICE | RockShox Reba RL 29, 51mm offset, 120mm of travel, |
ZADNÍ TLUMIČ | RockShox Monarch Women's Rx Trail Tune, AUTOSAG |
PŘEDNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearings, 15×110mm spacing, 24h |
ZADNÍ NÁBOJ | Specialized, sealed cartridge bearings, 12×148mm thru-axle, 28h |
VÝPLET | DT Swiss, stainless |
RÁFKY | Roval Traverse 27.5, hookless alloy, 38mm inner width, tubeless ready, 24/28h |
DUŠE | 650b x 2.3" / 3.0", 40mm Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Butcher, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 27.5 × 2.8" |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Fast Trak, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 27.5 × 2.8" |
KLIKY | Custom alloy crankarms |
PŘEVODNÍKY | Forged steel, 32T |
ŘAZENÍ | SRAM GX, one-click shift-lever |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM NX, long cage, 11-speed |
KAZETA | SRAM PG-1130, 11-speed, 11–42t |
ŘETĚZ | KMC X11ES, 11-speed w/ Missing Link™ |
PŘEDNÍ BRZDA | SRAM Level T, hydraulic disc, 4-Piston Caliper, 200mm |
ZADNÍ BRZDA | SRAM Level T hydraulic disc, 2-Piston Caliper, 200mm |
ŘÍDÍTKA | Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 27mm rise, 720mm width |
GRIPY | Thin MTB lock-on grip |
PŘEDSTAVEC | Specialized Trail, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
SEDLO | Women's Body Geometry Myth Comp, hollow Cr-Mo rails, 155mm |
SEDLOVKA | Specialized 2-bolt head, forged alloy, 8mm offset, micro-adjust, 30.9mm |
OBJÍMKA | Specialized, alloy, 34.9mm |
MOTOR | Specialized 1.3, custom Rx Trail-tuned motor, 250W Nominal |
UI/REMOTE | Trail Handlebar Remote, motor mode switch & walk-assist |
BATERIE | Specialized M1–460, integrated Trail Display, ANT+/Bluetooth® module, 460Wh, Mission Control App connectivity |
NABÍJEČKA | Custom charger, 42V4A with Rosenberger plug |
WIRING HARNESS | Custom Specialized wiring harness |
PEDÁLY | Specialized Platform, Cr-Mo axle, PP-Body |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde